Karlshamns fotoklubb
Visa tråd
Föregående sida - Nästa sida
Gå till sida: 1
Årets pinnhålsdag 25 AprilRedigera
2008-02-08 22:42
Av: Benny Persson
Visningar: 226

Besvara med citat
Årets pinnhålsdag 25 April
Har lagt in det här i kalendern men för att lyfta det så gör jag en tråd!!!!

Årets hålkameradag blir den 25 april

Den 25 april kommer "hålkameradagen" att firas, och hela världen bjuds in att bidra med bilder från den dagen.

Alla som tar en bild med en hålkamera under de 24h bjuds in att delta med bilderna. Det finns inga som helst krav på hur kameran är byggd, bara det är en hålkamera. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Alla bilder som laddas upp kommer presenteras på "hålkamera" dagens hemsida www.pinholeday.org.

Festivalen har genomförts sen 2001 då 291 fotografer från 24 länder deltog, medan förra året var samma siffra uppe nästan 3 000 fotografer från 68 länder.

texten har jag tjuvat från fotosidan =)

Jag Rolf o Bengt Åke har bilder med från föregående året kolla länken =)

http://www.pinholeday.org/gallery/2007/index.php?formType=list&f_action=refresh&Country=Sweden&Province=&City=&groupname=&searchStr=

jag tycker vi i klubben ser till att det blir fler svenska bidrag så redan nu blir det till att planera !!!!
2010-04-13 22:32

Citera
Direktlänk
pinholeday
Japp nu är det snart dags igen . själv är jag i Götet den helgen =(
men jag vet att intresset finns , skriv på här vad ni tycker!
man kan ju plåta vanligt med, man är ju inte piskad att
körar med pinhole kamera denna dag även om det är önskvärt =)
2010-04-13 22:41

Citera
Direktlänk
Här en länk till Lena Källbergs hemsida en driven pinnhålsfotograf , fina bilder o fina tips http://pinhole.se/
2010-04-13 22:43
Av: Daniel Karlsson/N

Citera
Direktlänk
Om man inte vill göra det med traditionell analog teknik så är det oerhört enkelt att göra det digitalt. Borra ett hål i locket till kamerahuset. Sätt en svart tejpbit som man sticker ett mycket litet hål i med en nål. Klart.
2010-04-13 22:53

Citera
Direktlänk
Kanske skulle vi viga kvällen Torsdagen den 22 till planering och fix av hårdvara
för bruk den 25 april =) jag kan fixa hål 0,3 och 0,4 mm på bladmässing

och kom igen nu och sitt inte där och gömm er bakom den där breda platta skärmen
här är genvägen till konstnärliga bilder utan hack PS glanande på moderskeppets DVDer =)
2010-04-14 19:41
Av: Bengt-Åke Karlsson

Citera
Direktlänk
Det var ord och inga visor från Benny. Så är det, en annorlunda form av fotografering som är värd att prova på. Det behövs inte, till skillnad från all annan fotoutrustning, någon dyr utrustning. Du tillverkar den själv. Det är det som kommer att diskuteras den 22 april
2010-04-18 22:56
Av: Daniel Karlsson/N

Citera
Direktlänk
22 april? då kanske man skulle lägga in det i kalendern med så folk verkligen lägger märke till det?
2010-04-19 11:45

Citera
Direktlänk
Ja just de , de är fixat , bra att skrev en blänkare om det Daniel !
är det nu någon som behöver ett pinnhål så får ni skriva det här
så har jag det med mig på Torsdag den 22 !
2010-04-23 17:05
Av: Rolf Johansson

Citera
Direktlänk
Fotoutflykt
Nu på söndag åker vi till Wanås för att fotografera. Man kan hänga med även om man inte ska fota pinhole.
Samling på Konsumparkeringen i Mörrum kl 09:00.
Karlshamns fotoklubb © 2006
Spotlight
Glöm inte spana in våra två fotoböcker om karlshamns historia.

Läs mer

Till filmsektionen